nieuwe school
BESTE DONATEURS, SPONSORS EN VRIENDEN
Wij danken u allen hartelijk voor uw vertrouwen en geweldige steun aan onze stichting.
Dankzij u staat er al een school en zitten er nu circa 800 leerlingen trots in de schoolbanken die genieten van onderwijs. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen:
DANK U WEL
We hopen dat u ons blijft steunen, want we zijn nog lang niet klaar. Wij gaan ons nu volledig inzetten voor voeding en schoon drinkwater en daar kunnen we uw hulp goed bij gebruiken.
lijn
Graag willen we een aantal vrienden en sponsors specifiek vermelden:
RABO SHARE4MORE   De medewerkers van de Rabobank hebben hun eigen fonds, Rabo Share4More. Met dit fonds kunnen (oud)medewerkers van de Rabobank kleinschalige projecten steunen op het gebied van educatie en watervoorziening. Zij wilden ons graag helpen met de schoonwatervoorziening in Gotera en dankzij hun aanzienlijke bijdrage zijn we nu zo goed als rond met de financiering. We zijn druk in overleg met de Ethiopische overheid over wanneer de werkzaamheden kunnen beginnen en wij houden u op de hoogte. Wij zijn Rabo Share4More immens dankbaar voor hun steun en voor het in ons gestelde vertrouwen. We hopen het zo snel mogelijk waar te maken. Extra dank aan Sander Schillemans voor al zijn hulp en inzet voor onze stichting.

KBS De Zandberg   In april 2014 bestond de Zandberg school 85 jaar en deze feestvreugde wilde ze graag delen met de zojuist gestarte school in Gotera. De leerlingen hielden een inzamelingsactie door zelfontworpen kaarten te verkopen en dat deden ze met gigantisch veel succes. Voor de opbrengst hadden een aantal leerlingen ook een prachtig plan bedacht: de helft ging naar ons moestuinproject, maar de andere helft die moest gaan naar een speeltuin voor de kinderen in Gotera. De speeltuin staat er inmiddels en dat heeft veel indruk gemaakt, want ze hadden nog nooit een speeltuin gezien. Het is prachtig om de kinderen te horen schateren van het lachen en wij vinden het geweldig dat de kinderen daar zo veel plezier hebben, dankzij de inzet van kinderen in Breda. Begin 2015 gaan we starten met de testfase van de moestuin. Wij danken alle leerlingen van KBS De Zandberg en hun leerkrachten voor hun inzet en prachtige initiatief. En natuurlijk ook dank aan alle kaartenkopers!

inos logo
Inos is een overkoepelend orgaan voor katholieke scholen in Breda en omgeving. Wij zijn hen bijzonder dankbaar dat zij onze stichting hebben gekozen als één van de goede doelen die zij samen met een aantal scholen op diverse manieren gaan steunen. Leerlingen van van KBS de Liniedoorn en de John F. Kennedyschool in Breda hebben zich laten sponsoren voor hun deelname aan de Bredase Singelloop en een prachtig bedrag bij elkaar gelopen. Hartelijk dank aan alle deelnemers en hun sponsors. Ook KBS De Zandberg gaat zich komend jaar inspannen voor onze stichting. Hierover later meer...

logo Van Wezel Verpakkingen   Van Wezel Verpakkingen is totaalleverancier en producent van verpakkingsmateriaal voor de voedingsindustrie. Door familiebanden met de oprichters is Van Wezel Verpakkingen nauw betrokken bij onze stichting. Bij deze willen wij hen heel hartelijk danken voor alle getoonde interesse en voor de geweldige financiële bijdrage aan ons project. Het was voor ons een prachtig eindejaarsgeschenk! Voor de beste kunststof bakken en schaaltjes moet u bij Van Wezel zijn! Zie www.vanwezel.nl.

logo dr hofstee stichting   De Dr. Hofstee Stichting is een fonds met haar oorsprong in de oprichting van de Noord-Hollandsche levensverzekeringsmaatschappij van 1891. Met een zeer sociaalvoelend man, Henk Hofstee, aan het roer voor lange tijd, werd de stichting in het leven geroepen om humanitaire en culturele projecten in zowel Nederland als in ontwikkelingslanden te steunen. In 2012 was Stichting Mucaa één van de gelukkigen die een indrukwekkende donatie mochten ontvangen die er in de laatste fase van de fondsenwerving grotendeels voor heeft gezorgd dat onze begroting rond is gekomen.
Voor meer informatie over de Dr. Hofstee Stichting zie: www.hofsteestichting.nl

Stichting Burger Weeshuis Delfshaven   Stichting Burger Weeshuis Delfshaven uit Heerde (opgericht in 1872) steunt projecten met een sociaal-maatschappelijk belang, zowel in Nederland als daarbuiten. Elk jaar selecteren zij organisaties uit de vele aanvragen die zij krijgen en beoordelen zo welke projecten aansluiten bij hun humanitair maatschappelijke doel. Stichting Mucaa paste daar gelukkig goed in en is daarom in 2012 ook financieel ondersteund door Burger Weeshuis Delfshaven.

Da vinci logo   Het Da Vinci College in Dordrecht organiseerde in december 2011 de jaarlijkse kerstmarkt voor goede doelen, waar leerlingen zeer enthousiast hun waar verkochten. Wij waren zelf ook aanwezig en hebben het erg gezellig gehad op onze 'Koek en Zopie voor een school in Ethiopie'-stand. De kerstmarkt bracht een recordbedrag op. Wij waren één van de gelukkige goede doelen waar dit bedrag over verdeeld werd. Wij waren hen al erg dankbaar, maar in 2012 werden we nog een keer verkozen tot één van hun doelen en ze haalden wederom een enorm recordbedrag binnen. Aan alle scholieren en de organisatie: heel hartelijk dank voor alle inzet, steun en het vertrouwen in onze stichting!

logo rommelmarkt huijbergen   Stichting Rommelmarkt Huijbergen organiseert rommelmarkten waarbij de gehele opbrengst altijd naar enkele goede doelen gaat. Dit jaar was Stichting Mucaa één van deze doelen en hebben we een bijdrage mogen ontvangen ten behoeve van de watervoorziening, het sanitair voor de keuken en het tegelwerk. Wij danken hen hartelijk voor de gulle bijdrage.

La Tuvert Logo   Kapsalon La Tuvert en haar enthousiaste team van professionele kapsters zet zich bijzonder in voor onze stichting. Naast sponsor is La Tuvert ook inzamelpunt geworden voor (tweedehands) kinderkleding, die wij via ons ‘winkeltje’ op marktplaats verkopen. Wij danken het hele team hartelijk voor de enorme betrokkenheid en steun.
Adres: Schoolstraat 11, 5066 EC Moergestel   Tel. 013 5133709   Email: info@latuvert.nl     Website: www.latuvert.nl

hummeloord kober   Op het moment dat de leidsters van het kinderdagverblijf Hummeloord hoorden van onze stichting boden zij direct aan om voor ons inzamelingsacties te houden voor speelgoed en kinderkleding. En met succes, met dank aan alle kinderen en ouders voor het massaal afstaan van hun kleertjes en spuIletjes. In augustus 2012 organiseerden Hummeloord daarbij nog eens een heuse sponsorloop. Deelnemer(tje)s van twee tot twaalf jaar zetten zich hierbij enorm in voor de kinderen in Gotera en renden een prachtige opbrengst bij elkaar. Hartelijk dank aan alle deelnemers, sponsors, ouders en natuurlijk de leidsters voor alle inzet en het geweldige initiatief!

Staartje van saartje logo   Renate & Rachel Germans maken hippe en vrolijke haarspeldjes voor kinderen. Op het moment dat zij hoorden van de stichting van Renate's nichtje Micky besloten zij meteen 10% van hun winst af te staan aan de Gotera school.
Dus ben je op zoek naar leuke haarspeldjes? Bestel deze dan via www.staartjevansaartje.com en maak in één klap kinderen in Nederland en in Ethiopië gelukkig.

weeshuis der Doopsgezinden   De Stichting Weeshuis der Doopsgezinden is een Haarlems vermogensfonds dat met haar opbrengsten initiatieven steunt ten behoeve van jongeren en wezen in het algemeen. De stichting draagt o.a. bij aan gezondheidszorg en scholing. Wij zijn hen erg dankbaar dat zij het bouwproject van Stichting Mucaa hebben gekozen om te ondersteunen.

Marthe van Rijswijck   Heel veel dank aan de Marthe van Rijswijck Foundation die ons met hun donatie een stuk dichterbij ons einddoel heeft gebracht. Deze foundation heeft zijn oorsprong in Sprangers bouwbedrijf en is begin 2000 opgericht in ere van de echtgenote van één van de grondleggers van het bedrijf.

Eureko Achmea logo   Iedereen telt mee voor Achmea en zij leveren daarom graag een bijdrage aan een betere samenleving. In 2006 hebben zij de Eureko Achmea Foundation opgericht. Hiermee steunen zij projecten die uitzicht bieden op concrete verbetering van kansen en leefomstandigheden van mensen waar ook ter wereld. Wij zijn hen erg dankbaar dat ze ons project een warm hart toedragen en waarderen hun steun enorm.

Stichting Mundo Crastino Meliori   Stichting Mundo Crastino Meliori steunt instellingen die een maatschappelijk belang nastreven in Nederland en in het buitenland. Wij danken hen hartelijk voor hun aanzienlijke steun aan onze stichting.

Katholieke Stichting Jongerenbelangen   De Katholieke Stichting Jongerenbelangen verleent steun aan jeugd en jongeren die door persoonlijke of maatschappelijke omstandigheden in hun ontwikkeling worden bedreigd. De activiteiten van Mucaa passen goed binnen deze doelstelling en daarom mochten we eind vorig jaar een geweldige bijdrage van hen ontvangen, waarvoor onze hartelijke dank.

asn logo

De ASN Bank verstrekt giften aan projecten en organisaties die bijdragen aan hun missie: de duurzaamheid van de samenleving bevorderen. Wij waren één van de gelukkigen en danken hen hartelijk voor de aanzienlijke bijdrage.

culinaire drieeenheid   Piet en Loes Huijbregts zijn altijd zeer actief geweest in het horecawezen. Na het overdragen van hun zaken in Hilvarenbeek en omstreken aan hun zoons, zijn zij voortdurend op zoek naar initiatieven waar zij zich met hart en ziel voor in kunnen zetten. In juli 2011 bezochten Piet en Loes samen met Patrick Wielders (oprichter Stichting Mucaa) de streek en de school Gotera. Zij zijn allebei zeer enthousiast en zitten nog vol mooie plannen voor onze stichting. Piet en Loes, dank jullie wel voor alles.

Ontwikkelingssamenwerking Breda logo   Jaarlijks stelt de gemeente Breda een bedrag beschikbaar voor kleinschalige projecten in ontwikkelingslanden, waarbij Bredase burgers betrokken zijn. Wij zijn nu extra blij dat we Bredanaars zijn, want Stichting Ontwikkelingssamenwerking Breda besloot ons initiatief te steunen door de kosten voor de aanleg van de moestuin en de hierbij benodigde watervoorziening voor rekening te nemen. Dit zal direct na de bouw worden aangelegd in het binnenhof van de school.
Wij danken hen hartelijk voor het vertrouwen!

Stichting voor Open Doel   Al 25 jaar lang organiseren Rien Smits, Henk van Tiel en Ton Remie van de rechtbank in Breda een voetbal toernooi. Een deel van de gelden die hieruit voortkomen, zijn bedoeld om te doneren aan enkele goede doelen. Rien Smit ontmoette ons tijdens een rommelmarkt in Den Bosch en dankzij deze ontmoeting was Stichting Mucaa op 28 december 2010 één van de gelukkigen om een cheque officieel in ontvangst te mogen nemen bij de rechtbank in Breda. Dank jullie wel voor de prachtige jaarafsluiting!

Van Schendel & 3D tekening bouw   Van de overheid in Ethiopië ontvingen we de normen waar een (staats-) schoolgebouw in Ethiopië aan moest voldoen. We kregen een dik pak formulieren met voor ons onbegrijpelijke taal en tekeningen, maar... níet voor Bart van Schendel van het architektenburo Van Schendel in Hank. Bart ging er meteen mee aan de slag en dacht mee over alle details. Hij hield rekening met de materialen die in Ethiopië voorhanden zijn, met al onze wensen en die van de school en de staat. In een mum van tijd hadden we een bouwtekening en hij gaf er meteen prachtige 3D afbeeldingen bij. Ons was verteld dat bouwvergunningen in Ethiopië jaren konden duren, maar dankzij Bart zijn ontwerp en de 3D tekeningen ontvingen we direct alle goedkeuringen.