DE OPENING!

De opening

November 2014
  De speeltuin
Eindelijk was het dan zover... de school is af en op 22 september vond de officiƫle openingsceremonie plaats van de 'Gotera Lelistu Elementary School'. Het was een prachtige dag met gezang en spontaan gedans van de schoolkinderen. Er werden lintjes doorgeknipt, toespraken gehouden, we werden in mooie Oromiaanse kledij gehesen en de waarderingscertificaten gingen over en weer. Heel Gotera en omstreken was uitgelopen om aanwezig te zijn en ook de cameraploeg van de Oromiaanse televisiezender was erbij, die er uitgebreid verslag van heeft gedaan. Op 24 september was de eerste echte schooldag en die dag was nog indrukwekkender. Na het zingen van het volkslied en het hijsen van de vlaggen mochten de kinderen de school betreden voor hun eerste schooldag. En wat waren het er veel! Er leek geen einde te komen aan de rij kinderen die netjes achter elkaar de school inliepen. 850 kinderen, die nu al naar deze school gaan en dit aantal wordt de komende jaren alleen maar meer. Het was prachtig om te zien hoe trots de kinderen in de schoolbanken zaten en hoe goed ze hun best deden. De leergierigheid straalde er vanaf. Wij zijn zo blij en dankbaar dat we deze school hebben kunnen realiseren dankzij alle steun die we hebben gekregen. Lieve sponsors, donateurs en vrienden: heel heel hartelijk dank voor jullie bijdrage!
scheidingslijn
foto's opening