PATRICK EN MICKY WIELDERS (OPRICHTERS)
Bregje van der Heijden (penningmeester)
Wij zijn Patrick en Micky Wielders. We hebben twee adoptiekinderen uit de streek Gotera (regio Oromiya) in Ethiopië. We voelen ons erg verbonden met dit prachtige land, maar vooral met de streek Gotera, omdat hier familie woont van onze kinderen.

In dit gebied leven veel mensen in extreme, uitzichtloze armoede. We wilden de bevolking graag helpen en de kinderen de kans geven op een betere toekomst, door een basisschool te helpen opbouwen. Op 1 oktober 2010 hebben wij daarom deze stichting in het leven geroepen.

Nu, drie jaar later, is de school een feit, maar wij kunnen niet stoppen. Er is nog zo veel leed wat veroorzaakt wordt door armoede. Dit is bijna allemaal te verhelpen of te voorkomen door inzet en financiéle steun. We kunnen helaas niet alles tegelijk aanpakken, maar stap voor stap kunnen we de mensen in Gotera en omstreken wel een eind op weg helpen naar een beter leven. Wij blijven ons hier graag voor inzetten.
foto Melkamu (contactpersoon)
Ik ben Bregje van der Heijden en heb een aantal jaar binnen ontwikkelingssamenwerking gewerkt. Sinds mijn vertrek uit dat werkveld, mis ik het.

Toen Patrick en Micky mij vroegen plaats te nemen in het bestuur van Stichting Mucaa, hoefde ik daarom ook niet lang te aarzelen. Al enige tijd volg ik hen met hun kinderen en al hetgeen ze proberen te doen in de regio waar hun kinderen vandaan komen.

Het is bijzonder hoe veel juist deze kleinschalige particuliere initiatieven kunnen betekenen en ik maak daar heel erg graag deel van uit.

Mijn naam is Jeroen de Rijke, trots eigenaar van De Rijke Smaak & BReDeRS Producties, en sinds kort ook deel uitmakend van de Bredase stichting Mucaa.
Kinderen zijn ontwapenend, eerlijk en zorgen ervoor dat je af en toe eens in de spiegel moet kijken. Hierdoor ben ik me ervan bewust geworden om maatschappelijk verantwoord te ondernemen en me dus ook in te zetten voor non-profit organisaties en goede doelen. Daarom zet ik mij met veel passie in voor Stichting Mucaa, die geld inzamelt voor nieuwe projecten… het realiseren van schoon drinkwater én de opzet van een moestuin-project bij de school.

Melkamu en Bregje voor het nieuwe klaslokaal
jeroen
bregje
MOGEN WIJ EVEN VOORSTELLEN
jeroen
Pascale & Melkamu in de schoolbanken
Micky en Patrick op het binnenplein bij de opening van de school
Melkamu mag dan geen officieel bestuurslid zijn, voor het bestaan van onze stichting is hij wel van megabelang. Zonder hem was er zelfs geen Stichting Mucaa geweest, want dankzij Melkamu hebben wij de biologische familie van onze kinderen leren kennen en kwamen wij in contact met de bevolking in Gotera en de Gotera School. Melkamu is voor ons in Ethiopië tolk, gids, regelaar, steun en toeverlaat, maar vooral een hele goede vriend die enorm betrokken is bij onze doelen en bij de bevolking in Gotera.

Melkamu is werkzaam bij de organisatie van Almaz Ashene (ACFSO. te Adds Ababa). Deze organisatie is onze samenwerkingspartner geworden. Wij zijn uiteraard iedereen die binnen ACFSO werkzaam is enorm dankbaar voor alle inzet, maar Melkamu … die heeft een bijzonder plekje in ons hart en in ons bestuur. En dat maakt hem ons erelid.
MELKAMU ALEMAYEHU (ERELID EN CONTACTPERSOON IN ETHIOPIE)